Ömma hälar 2

Nej, det var tack och lov inte hälsporre och inte heller fettsäckarna i hälarna som blivit tillplattade. Men något strul är det ju…

Var hos Medicinmannens kompis i morse. Han tittade och klämde, testade böjligheten i fotleder och tår, böjde och vred och kom så småningom fram till att det nog inte är så allvarligt med hälarna – i alla fall inte just nu.

– Lite tejpning och vila borde hjälpa, konstaterade han och tillade hoppfullt att han inte såg några hinder alls för att kunna springa en ny mara till våren – om jag skulle vilja det.

– Men ger det sig inte kan vi alltid testa en stötvågsbehandling.

Jotack – den manicken har jag testat förut, fast på ledbandet, och det var väl inte precis det skönaste jag gjort. På fötterna lär det dessutom kännas ännu mer.

Men ändå… Det finns kanske hopp…

Dessutom känns hälarna faktiskt något bättre – men långt från bra – efter en vecka utan träning. Jag har oxå slutat gå omkring i mina gamla sneakers till förmån för ett par löparskor. Kanske det är skorna som spökat?

Planen blir nu att försöka vila fötterna veckan ut och sedan öka på efterhand: powerwalk, jogg, löpning. Eller kanske rent av jogg först för det känns skonsammare än att gå fort.

Fortsättning följer – men förhoppningsvis utan stötvågsbehandling…

RunTobyRun!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

1 + tretton =