4 kilometer!

Grått och kallt ute – men klart varmare inne på gymmet, där jag under de senaste två veckorna sakta men säkert ökat på träningsdosen utan att hälarna blivit sämre. Så visst finns det hopp!

Fyra kilometer lugn Run-Walk-Run på löpbandet låter kanske inte som ett pass att skryta med – men med tanke på hur mina hälar kändes för bara några veckor sedan är det förstås ett framsteg att jag kan träna. Och det häftigaste är, att det känns som att fötterna faktiskt mår bättre av passen på löpbanden, att de långsamt blir bättre trots den extra belastning jag utsätter dem för.

Så här års är det dessutom extra skönt att köra passet inomhus medan jag tittar ut genom det lilla fönstret och ser snö, isfläckar, kyla. Men så, rätt vad det är, kommer en snubbe kutande längs 101:an i kortbrallor. Vad är det för fel på folk?

Håller jag mig nu bara frisk över nyår [vilket jag inte gjorde] så kanske det rent av kan bli en halvmil innan trettonhelgen. När jag väl nått detta delmål är det dags att ”stanna upp” ett tag, vad gäller distansen, och i första hand öka andelen löpning i RWR-intervallerna.

Gott nytt år!

RunTobyRun!

1 kommentar

    • Christina Sedwall30 december, 2021 kl. 15:42
    • Svara

    Gott Nytt År själv!

    Önskar dig ett friskt 2022. Du fortsätter väl att skriva? Så kul att följa dig på bloggen.

    Christina

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

tjugo + 9 =