Boken

Här kommer du från den 1 maj att kunna läsa eller ladda hem boken RunTobyRun gratis som PDF.

  • Tryck på länken eller knappen för att se boken i visningsläge
  • Vill du sedan ladda ner? Tryck på nedladdningspilen uppe i högra hörnet.
  • Väljer du båda stegen tar det 30-60 sekunder, beroende på uppkoppling. Går det långsammare är det förmodligen flera som är inne samtidigt.
    Håll ut eller pröva igen om en stund!
  • Själv tycker jag ofta att det är lättare att läsa på papper än på skärm, men det är förstås en smaksak. Jag har redigerat boken uppslagsvis i format A5. så väljer du att skriva ut den på A4 blir det 83 sidor.

Tycker du efter att ha läst boken att den är värd en liten peng? I så fall får du gärna swischa eller skicka valfri summa till någon av alla de organisationer som gör nytta i Sverige eller världen.

Du är förstås också välkommen med feedback (lämpligen i nyheten om att boken släppts)

Varför blev det en bok?

Under det första året med Corona var det många svenskar som sjösatte olika former av projekt, som att skaffa sommarstuga, lägga om trädäcket eller köpa hundvalp. Mitt pandemiprojekt blev något helt annat: att skriva en bok.

Den bygger på mina samlade inlägg men det blir ingen ”krönikesamling” utan texter som jag arbetat om och kompletterat. Boken berättar om hur jag tog upp löpningen igen efter 16 års uppehåll, hur jag gjorde för att undvika skador och vad jag gjorde när jag blev skadad i alla fall. Den kommer förstås också att handla om lopp och upplevelser längs vägen, det som gör löpningen till något av det bästa som finns.

Den blir lite av ett bokslut över mina nio år som löpare och förhoppningen är att den – precis som bloggen – kan inspirera dig och andra löpare att fortsätta röra dig framåt i lämplig takt med löparskorna på. Vill du ha svar på frågor om hur du äter rätt inför ett lopp eller hur du förbättrar din löpteknik så finns det bättre tips på andra ställen; det har aldrig varit min ambition med bloggen och således inte heller med boken.

RunTobyRun!